top of page

NovoVia Consultings GDPR & integritetspolicy

Din personliga integritet är viktig för oss. Vi kommer att samla in, behandla och lagra din personliga information i enlighet med personuppgiftslagen, General Data Protection Regulation (GDPR). Enligt GDPR har du rätt att få:

  • Veta vilka personuppgifter som sparas.

  • Felaktiga personuppgifter rättade.

  • Dina personuppgifter raderade.

  • Veta hur länge dina personuppgifter sparas.

  • Lämna in klagomål till Datainspektionen.

 

Att vi samlar in, vad och varför

NovoVia Consulting AB, genom Jennifer Ollis Blomqvist, har ansvar för insamling av dina personuppgifter. NovoVia Consulting AB har rättsliga grunder för att samla in de uppgifterna som behövs för att bedriva sin verksamhet, såsom att uppfylla ett avtal mellan NovoVia Consulting och kunden/klienten. Personuppgifter som samlas in i detta syfte innefattar: uppdragsgivarens namn och kontaktpersonens namn, e-postadresser, leverans- och/eller postadress, telefonnummer till kontaktperson, uppdragsgivarens organisationsnummer/personnummer, faktureringsuppgifter såsom betalningsinformation, adress, referensnummer, kontaktpersonens uppgifter. Betalningsinformation såsom adress och kreditkort, osv samlas i syftet av att kunna ta betalt för NovoVia Consultings produkter och/eller tjänster via Stripe. För mer information om hur Stripe hanterar dina personliga uppgifter, se: https://stripe.com/en-se/privacy. NovoVia Consulting AB samlar in de uppgifterna som behövs för att kunna bedriva e-kurstjänsterna via Thinkific. För mer information om hur Thinkific hantera dina personliga uppgifter, se: https://www.thinkific.com/privacy-policy/.

 

Personliga uppgifter om deltagare till NovoVia Consultings tjänster, såsom utbildningar, handledningsgrupper samt coachingsamtal, sparas i samtycke med den enskilde deltagaren. Sådana personuppgifter som sparas efter godkännande av deltagaren är: namn, telefonnummer, e-postadresser, bild/foto, osv. Du frågas alltid skriftligt inför online kursens början om personuppgifterna får sparas för nyhetsbrev och/eller vidare e-postkommunikation. Du har alltid rätt att avsäga sig detta vid ett senare tillfälle. Kontakt gärna vår personuppgiftsansvarig via e-post: jennifer@novovia.se.

NovoVia Consulting AB, genom Jennifer Ollis Blomqvist, upprätthåller en medlemslista samt skickar ut information/nyhetsbrev och inbjudningar till de evenemang som anordnas av företaget. De uppgifter som samlas in av NovoVia Consulting i detta syfte är: namn, e-postadresser, arbetsplats/organisation.

 

Hur länge sparar vi informationen?

NovoVia Consulting sparar inte dina personuppgifter i tre år och endast för de syften som beskrivs ovan. Du får när som helst avsluta din prenumeration till NovoVia Consultings nyhetsbrev. Gällande personuppgifter som behövs för att uppfylla ett avtal mellan NovoVia Consulting och kunden sparas informationen i pappersform och i linjen med rekommendationer från Skatteverket samt Bokföringsnämnden. Personuppgifterna sparas högst 3 år efter avslutat kundrelation. Handledningsdeltagare och/eller utbildningsdeltagare frågas alltid (muntligt och/eller skriftligt) om NovoVia Consulting får spara personuppgifterna för nyhetsbrev och vidare e-postkommunikation. Deltagarna/kunder har alltid rätt att avsäga sig detta vid ett senare tillfälle. Kontakt gärna vår personuppgiftsansvarig via e-post: jennifer@novovia.se.

 

Skydda personuppgifterna

Vi skyddar ytterligare dina e-postadresser t ex genom att vid allmänna utskick/nyhetsbrev använda ”Hemlig kopia” när vi skickar ut e-post.

Informationen ska vara korrekt och säker

Det är viktigt för oss att din personliga information är säker och korrekt hos oss. Därför kommer vi att rätta till felaktig information så snart detta kommer till vår kännedom. Det finns alltid möjlighet för dig att begära ut dina personuppgifter för att säkerställa att de är korrekta. Dina personliga uppgifter kommer inte att lämnas över till någon tredje part i något annat syfte än vad som beskrivits ovan.

Vid en eventuell ”personuppgiftsincident” kommer vi att omedelbart meddela dig och även meddela Datainspektionen inom 72 timmar. En personuppgiftsincident är en säkerhetsincident som leder till oavsiktlig eller olaglig förstöring, förlust eller ändring av de personuppgifter som vi behandlar.

 

Alla våra dataskyddspolicyer kommer att ändras med uppdateringar av GDPR. Om du är intresserad av dessa ändringar, vänligen kontakta vår personuppgiftsansvarig via e-post: jennifer@novovia.se.

 

För mer information kontakta:

 

Jennifer Ollis Blomqvist, MI utbildare/handledare

NovoVia Consulting AB

Tel: 0736-195446

E-post: jennifer@novovia.se

www.novovia.se

 

Senast uppdaterad 2022-05-24

NovoVia Consultings Cookie Policy

This Cookies Policy explains what cookies are and how We use them. You should read this policy so You can understand what type of cookies We use, the information We collect using cookies and how that information is used. Cookies do not typically contain any information that personally identifies a user, but personal information that we store about You may be linked to the information stored in and obtained from Cookies. For further information on how We use, store and keep your personal data secure, see our Privacy Policy. We do not store sensitive personal information, such as mailing addresses, account passwords, etc. in the Cookies we use.


Interpretation and Definitions
 

Interpretation
The words in which the initial letter is capitalized have meanings defined under the following conditions. The following definitions shall have the same meaning regardless of whether they appear in singular or in the plural.

Definitions
For the purposes of this Cookies Policy: in this Cookies Policy) refers to Novovia Consulting AB , Melbyvagen 33, Partille, 4430. means small files that are placed on Your computer, mobile device or any other device by a website, containing details of your browsing history on that website among its many uses refers to Novovia, accessible from means the individual accessing or using the Website, or a company, or any legal entity on behalf of which such individual is accessing or using the Website, as applicable.


Type of Cookies We Use
Cookies can be; Persistent; or; Session; Cookies. Persistent Cookies remain on your personal computer or mobile device when You go offline, while Session Cookies are deleted as soon as You close your web browser. We use both session and persistent cookies for the purposes set out below:

 

Necessary / Essential Cookies
Type: Session Cookies
Administered by: Us
Purpose: These Cookies are essential to provide You with services available through the Website and to enable You to use some of its  eatures. They help to authenticate users and prevent fraudulent use of user accounts. Without these Cookies, the services that You have asked for cannot be provided, and We only use these Cookies to provide: You with those services.

 

Functionality Cookies
Type: Persistent Cookies
Administered by: Us
Purpose: These Cookies allow us to remember choices You make when You use the Website, such as remembering your login details or language preference. The purpose of these Cookies is to provide You with a more personal experience and to avoid You having to re-enter your preferences every time You use the Website. 

 

Your Choices Regarding Cookies
If You prefer to avoid the use of Cookies on the Website, first You must disable the use of Cookies in your browser and then delete the  cookies saved in your browser associated with this website. You may use this option for preventing the use of Cookies at any time. If You do not accept Our Cookies, You may experience some inconvenience in your use of the Website and some features may not function properly.
If You'd like to delete Cookies or instruct your web browser to delete or refuse Cookies, please visit the help pages of your web browser.

 

Last updated: June 13, 2022

bottom of page